Apa, gropile şi denivelările din asfalt pot
ataca maşina din toate unghiurile. Cel mai adesea, ele lovesc într-o
zonă în care te aștepți mai puțin şi anume pe dedesubt. Deci, pentru a
ne asigura că motorul și părțile sale nu sunt compromise şi pentru a
creste durata de viaţă a acestuia şi a băii de ulei, putem să le
protejam acoperite cu un scut motor. Acesta poate reduce coroziunea de
sub mașină și îmbunătăţeşte aerodinamica automobilului. Scutul are o
structură consolidată pentru a asigura siguranța maximă a motorului. Un
scut motor este util, merită investiţia? Este greşit să subestimăm
necesitatea pieselor de pe masină, mai ales, având în vedere calitatea
drumurilor noastre, și, uneori, chiar și absența lor. Scutul motor
protejează piese scumpe precum și componentele electronice care pot fi
deteriorate de pietre, gropi, denivelari. Luaţi in cosiderare avariile
ce se pot produce asupra motorului, băii de ulei care sunt foarte
costisitoare şi uneori fatale autovehiculului iar răspunsul cred, că îl
cunoşti deja şi este clar.
Cum aleg un scut de motor auto?
Când se alege un scut motor trebuie sa ţii cont de:
Materialul din care sunt confectionate
Cele mai multe scuturi de motor sunt scuturi din plastic realizate din materiale de înaltă densitate sau fibră de sticlă. Aceste tipuri de scuturi oferă un echilibru între durabilitate mare și protecție. Majoritatea producatorilor de maşini echipează autoturismele cu un scut de plastic care, din păcate, protejează motorul doar de murdărie. Cu toate acestea, dacă se întâmplă să lovim partea inferioară a mașinii sau pur și simplu să trecem pe un drum foarte pietros sau denivelat, șansele de supravieţuire a acestor scuturi scad şi implicit pierderea protectiei se poate răsfrânge asupra băii de ulei şi a motorului.
Pentru o alegere mai durabilă încearcă scuturi metalice. Mai scumpe, aceste scuturi sunt mai dure şi oferă o mai bună protecție în comparație cu scuturile din plastic. Trebuie luat însă în considerare şi că ce este mult strică şi faptul că un scut metalic greu va adăuga greutate în plus și poate modifica echilibrul maşinii. Scutul nu trebuie să încarce inutil puntea din față a mașinii, dar, de asemenea, trebuie să fie suficient pentru a oferi protecţie. Alege un scut realizat din tablă din oţel de 2 mm, 2.5 mm vopsit în câmp electrostatic – acesta nu va modifica echilibrul maşinii şi va proteja în acelasi timp motorul şi cutia de viteze de apă, rugină şi lovituri.
Fluxul de aer
Fiecare scut este prevăzut cu fante și caneluri potrivite plasate strategic pentru a permite fluxul de aer în şi din compartimentul motor. Lipsa acestora poate duce la creşterea temperaturii motorului la niveluri periculoase. Existenţa unor nervuri de rigidizare pe suprafaţa acestuia contribuie la o rezistenţă mai mare a scutului, stabilitate la impact şi creste aderenţa. Scutul protejează atât motorul cât şi cutia de viteze şi are prevazută o fereastră de vizitare pentru a facilita schimbarea uleiului de motor. Odată instalat scutul nu este nevoie de demontarea acestuia pentru schimbarea periodică a uleiului.
Rezumând cele de mai sus un scut trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
-protecţie la şocuri (realizată de un scut nu foarte greu dar în acelaşi timp rigid),
-protectie împotriva umezelii, prafului şi murdăriei,
-protectie la rugină,
-protectie termică,
-fereastră vizitarea pentru schimbarea uleiului,
-formă aerodinamică.
Alegerea scutului motor corect în funcţie de tipul de maşină
Scuturile de motor nu sunt universale. Acestea sunt proiectate pentru a se potrivi perfect pe fiecare model de autovehicul şi urmăresc forma acestuia. Sunt scuturi care se potrivesc pe mai multe modele de maşini (aceasta nu inseamnă ca sunt universale) deoarece platforma acestora este identică. Fiecare protecție motor este concepută luând în considerare caracteristicile şi vulnerabilităţile fiecărui autoturism. De asemenea, se ia în considerare riscul de deteriorare a elementelor individuale ale motorului, transmisiei și atașamentele. La alegerea scutului vom ţine cont de marca, modelul maşinii, tipul de motorizare şi nu in ultimul rând de tipul de cutie de viteze (manuală sau automată).
Cum se montează sau se înlocuieşte un scut motor?
Montarea sau înlocuirea unui scut motor se realizează relativ simplu şi vei avea nevoie de :
1. Cric hidraulic,
2. Stand de fixare suplimentar,
3. Lanternă sau lampă de lucru,
4. Şurubelniţă,
5. Chei potrivite,
6. Manuşi de lucru,
7. Ochelari de protecţie,
8. Scutul motor cu schema acestuia de montare;
9. Cleme prindere, şuruburi, şaibe (toate sunt in kitul de montare al scutului şi sunt livrate împreună cu acesta);
10. Timp necesar de lucru poate varia între 30 de minute sau două ore.
Instalarea scutului
Instalarea unui scut de protecţie motor nu presupune modificări ale maşinii (găuri sau suduri), acesta se montează în prinderile originale ale autoturismului.
Paşii de urmat sunt relativ simpli şi constau în:
Pasul 1. Parchează maşina pe o suprafată plană (dreaptă, fără denivelări), se ridică maşina pe cric şi se fixează pe un stand pentru a fi siguri că aceasta nu va cădea. Existenţa unei rampe ar fi foarte utilă.
Pasul 2. Se localizează locul montării scutului tinând cont de informaţiile şi de schema cu care acesta vine de la producător; în cazul înlocuirii scutului, se demontează scutul vechi. Poţi verifica cu această ocazie şi eventualele pagube suferite deja de motor sau cutia de viteze.
Pasul 3. Se instalează scutul nou, se montează şuruburile, se strâng şaibele şi clemele de prindere; Important - asigurăte că au fost montate toate si strânse corect (nu ai vrea sa te trezeşti cu scutul pe jos)!
Pasul 4. După instalarea scutului verifică ultimele detalii şi dacă totul este în regulă îndepartează standul de fixare, cricul şi coboară maşina.
Pasul 5. Testează maşina.
Atenţie! Montarea sau, după caz, înlocuirea se va realiza doar atunci când motorul este suficient de rece pentru a evita accidentele. Foloseşte un stand suplimentar pe langa cric pentru a fixa bine maşina, manuşi de lucru şi nu în ultimul rând nu uita ochelari de protecţie pentru a proteja ochii de praf sau mizeria de sub maşină.
Cum aleg un scut de motor auto?
Când se alege un scut motor trebuie sa ţii cont de:
Materialul din care sunt confectionate
Cele mai multe scuturi de motor sunt scuturi din plastic realizate din materiale de înaltă densitate sau fibră de sticlă. Aceste tipuri de scuturi oferă un echilibru între durabilitate mare și protecție. Majoritatea producatorilor de maşini echipează autoturismele cu un scut de plastic care, din păcate, protejează motorul doar de murdărie. Cu toate acestea, dacă se întâmplă să lovim partea inferioară a mașinii sau pur și simplu să trecem pe un drum foarte pietros sau denivelat, șansele de supravieţuire a acestor scuturi scad şi implicit pierderea protectiei se poate răsfrânge asupra băii de ulei şi a motorului.
Pentru o alegere mai durabilă încearcă scuturi metalice. Mai scumpe, aceste scuturi sunt mai dure şi oferă o mai bună protecție în comparație cu scuturile din plastic. Trebuie luat însă în considerare şi că ce este mult strică şi faptul că un scut metalic greu va adăuga greutate în plus și poate modifica echilibrul maşinii. Scutul nu trebuie să încarce inutil puntea din față a mașinii, dar, de asemenea, trebuie să fie suficient pentru a oferi protecţie. Alege un scut realizat din tablă din oţel de 2 mm, 2.5 mm vopsit în câmp electrostatic – acesta nu va modifica echilibrul maşinii şi va proteja în acelasi timp motorul şi cutia de viteze de apă, rugină şi lovituri.
Fluxul de aer
Fiecare scut este prevăzut cu fante și caneluri potrivite plasate strategic pentru a permite fluxul de aer în şi din compartimentul motor. Lipsa acestora poate duce la creşterea temperaturii motorului la niveluri periculoase. Existenţa unor nervuri de rigidizare pe suprafaţa acestuia contribuie la o rezistenţă mai mare a scutului, stabilitate la impact şi creste aderenţa. Scutul protejează atât motorul cât şi cutia de viteze şi are prevazută o fereastră de vizitare pentru a facilita schimbarea uleiului de motor. Odată instalat scutul nu este nevoie de demontarea acestuia pentru schimbarea periodică a uleiului.
Rezumând cele de mai sus un scut trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
-protecţie la şocuri (realizată de un scut nu foarte greu dar în acelaşi timp rigid),
-protectie împotriva umezelii, prafului şi murdăriei,
-protectie la rugină,
-protectie termică,
-fereastră vizitarea pentru schimbarea uleiului,
-formă aerodinamică.
Alegerea scutului motor corect în funcţie de tipul de maşină
Scuturile de motor nu sunt universale. Acestea sunt proiectate pentru a se potrivi perfect pe fiecare model de autovehicul şi urmăresc forma acestuia. Sunt scuturi care se potrivesc pe mai multe modele de maşini (aceasta nu inseamnă ca sunt universale) deoarece platforma acestora este identică. Fiecare protecție motor este concepută luând în considerare caracteristicile şi vulnerabilităţile fiecărui autoturism. De asemenea, se ia în considerare riscul de deteriorare a elementelor individuale ale motorului, transmisiei și atașamentele. La alegerea scutului vom ţine cont de marca, modelul maşinii, tipul de motorizare şi nu in ultimul rând de tipul de cutie de viteze (manuală sau automată).
Cum se montează sau se înlocuieşte un scut motor?
Montarea sau înlocuirea unui scut motor se realizează relativ simplu şi vei avea nevoie de :
1. Cric hidraulic,
2. Stand de fixare suplimentar,
3. Lanternă sau lampă de lucru,
4. Şurubelniţă,
5. Chei potrivite,
6. Manuşi de lucru,
7. Ochelari de protecţie,
8. Scutul motor cu schema acestuia de montare;
9. Cleme prindere, şuruburi, şaibe (toate sunt in kitul de montare al scutului şi sunt livrate împreună cu acesta);
10. Timp necesar de lucru poate varia între 30 de minute sau două ore.
Instalarea scutului
Instalarea unui scut de protecţie motor nu presupune modificări ale maşinii (găuri sau suduri), acesta se montează în prinderile originale ale autoturismului.
Paşii de urmat sunt relativ simpli şi constau în:
Pasul 1. Parchează maşina pe o suprafată plană (dreaptă, fără denivelări), se ridică maşina pe cric şi se fixează pe un stand pentru a fi siguri că aceasta nu va cădea. Existenţa unei rampe ar fi foarte utilă.
Pasul 2. Se localizează locul montării scutului tinând cont de informaţiile şi de schema cu care acesta vine de la producător; în cazul înlocuirii scutului, se demontează scutul vechi. Poţi verifica cu această ocazie şi eventualele pagube suferite deja de motor sau cutia de viteze.
Pasul 3. Se instalează scutul nou, se montează şuruburile, se strâng şaibele şi clemele de prindere; Important - asigurăte că au fost montate toate si strânse corect (nu ai vrea sa te trezeşti cu scutul pe jos)!
Pasul 4. După instalarea scutului verifică ultimele detalii şi dacă totul este în regulă îndepartează standul de fixare, cricul şi coboară maşina.
Pasul 5. Testează maşina.
Atenţie! Montarea sau, după caz, înlocuirea se va realiza doar atunci când motorul este suficient de rece pentru a evita accidentele. Foloseşte un stand suplimentar pe langa cric pentru a fixa bine maşina, manuşi de lucru şi nu în ultimul rând nu uita ochelari de protecţie pentru a proteja ochii de praf sau mizeria de sub maşină.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu